Η Google τιμά σήμερα με doodle τα 125 χρόνια από τη γέννησή της Bessie Coleman. Η Coleman αποτελεί ένα σπουδαίο σύμβολο για όλους τους αγώνες ανά τον κόσμο.
Έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη αφροαμερικανίδα και η πρώτη ιθαγενής αμερικανίδα, που έλαβε δίπλωμα χειριστή αεροσκάφους, αν και αναγκάστηκε να εκπατριστεί στην Γαλλία για να το αποκτήσει, λόγω των φυλετικών διακρίσεων στις ΗΠΑ.
Η Bessie Coleman γεννήθηκε στις 26 Ιανουαρίου 1892 στην Ατλάντα, ήταν το δέκατο παιδί σε μια αγροτική οικογένεια με συνολικά δεκατρία παιδιά.
Από την αρχή φάνηκε πως ήταν πεισματάρα.
Καθημερινά περπατούσε επτά χιλιόμετρα προκειμένου να παρακολουθεί τα μαθήματα του σχολείου σε μια αγροτική περιοχή του Τέξας, όπου η οικογένεια είχε στο μεταξύ μετακομίσει. Άριστη μαθήτρια, και ιδιαίτερα στα μαθηματικά, μπόρεσε να ολοκληρώσει μόλις ένα έτος σε πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα προτού της τελειώσουν τα χρήματα.
Όταν η οικογένειά της μετακόμισε στο Σικάγο, έπιασε δουλειά ως μανικιουρίστα. Στο Σικάγο γνώρισε πολλούς πιλότους που της περιέγραψαν ιστορίες από τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο. Με τον τρόπο αυτό τη μύησαν στην πώρωση της αεροπορίας και η ίδια δεν άργησε να πάρει τη δύσκολη απόφαση. Ήθελε να γίνει πιλότος.
Είχε όμως δύο δυσκολίες. Ήταν μαύρη και γυναίκα. Κανένα πανεπιστήμιο δεν θα τη δεχόταν. Έτσι αναγκάστηκε να μετακομίσει στη Γαλλία κατάφερε να πάρει την άδεια πιλότου από τη σχολή Caudron Brother School of Aviation μέσα σε μόλις επτά μήνες.
Με την βοήθεια ενός εκδότη τοπικής εφημερίδας και μιας φιλανθρώπου τραπεζίτισσας, σάλπαρε για το Παρίσι, όπου έφθασε στις 20 Νοεμβρίου 1920. Γράφτηκε σε σχολή και στις 15 Ιουνίου 1921 έλαβε το δίπλωμα χειριστή αεροσκάφους. Έτσι έγινε η πρώτη αμερικανίδα αφρικανικής καταγωγής, αλλά και η πρώτη ιθαγενής αμερικανίδα που έγινε πιλότος.
Αμέσως μετά επέστρεψε στις ΗΠΑ, αλλά δεν έβρισκε δουλειά. Για τον στρατό ούτε λόγος, ενώ οι πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας δεν είχαν ακόμη ξεκινήσει. Η μόνη διαθέσιμη απασχόληση ως πιλότος ήταν στον απαιτητικό τομέα των αεροπορικών επιδείξεων, όπου διαπίστωσε την ανεπάρκειά της. Μετέβη ξανά στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο του 1922 για προχωρημένα μαθήματα στην Γαλλία και την Γερμανία.
Επέστρεψε γεμάτη αυτοπεποίθηση στο Σικάγο και στις 3 Σεπτεμβρίου 1922 έλαβε μέρος σε αεροπορική επίδειξη βετεράνων, όπου εντυπωσίασε.
Όνειρό της ήταν να ανοίξει μια σχολή για αφροαμερικανούς αεροπόρους, μόλις συγκέντρωνε το αναγκαίο χρηματικό ποσό. Δεν τα κατάφερε, καθώς στις 30 Απριλίου 1926 σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα στο Τζάκσονσβιλ της Φλώριδας.
Πετούσε με πιλότο τον μηχανικό και ατζέντη της, τον 24χρονο Γουίλιαμ Γουίλς, και έβλεπε τον χώρο προκειμένου να επιχειρήσει άλμα με αλεξίπτωτο την επομένη ημέρα. Ξαφνικά το αεροπλάνο τύπου Curtiss JN-4 έκανε βουτιά και η Κόλμαν βρέθηκε στο κενό από ύψος 610 μέτρων. Κατέπεσε στο έδαφος και πέθανε ακαριαία. Την ίδια τύχη είχε και ο Γουίλς που δεν μπόρεσε να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροπλάνου, το οποίο συνετρίβη και ανεφλέγη.
Πηγή: Daily-News.GR